خرید لوله مانیسمان

برای خرید لوله مانیسمان بایستی به نکات مهمی توجه کنید که هم باعث خرید لوله با کیفیت تر و هم یک خرید اقتصادی و به صرفه تر میشود. ابتدا توضیحاتی راجع به لوله های فولادی میدهیم. لوله های فولادی پرمصرف ترین نوع لوله در کلیه دنیا هستند که کاربردهای ساختمانی و صنعتی فراوانی دارد. لوله های فولادی با دو تکنولوژی ساخت درزدار و بدون درز ساخته میشود که هر یک با روش های گوناگون و خاصی تهیه و ساخته میشوند. قیمت لوله مانیسمان به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در ادامه به بررسی این پارامترها خواهیم پرداخت.

به طور معمول لوله های مانیسمان یا بدون درز با تراش شمش های فولادی تحت فشار و شرایط دمایی بالایی تولید میشوند. بعد از سوراخ کردن شمش های فولادی با سمبه ماتریس, ماشین کاری و برش انجام شده و لوله مانیسمان در طول معمولا ۶ متری تولید و به بازار عرضه میشود. لوله های مانیسمان با توجه به وزن و ضخامت در رده ۲۰ معمولی, رده ۴۰ , رده ۸۰ و رده ۱۶۰ تولید میشوند. البته هر یک از این رده ها ممکن است با توجه به تکنولوژی ساخت و برند دارای وزن های مختلفی داشته باشند. بیشترین میزان فروش و خرید لوله مانیسمان مربوط به لوله مانیسمان رده ۲۰ و رده ۴۰ بوده و رده های سنگین تر یعنی لوله مانیسمان رده ۸۰ و رده ۱۶۰ کاربردهای خاصی در برخی صنایع ویژه دارند.

لوله های مانیسمان رده ۲۰ برای لوله کشی گاز توکار خانگی, لوله کشی موتورخانه و انتقال سیالات در صنایع مختلف کاربرد فراوانی داشته و لوله مانیسمان رده ۴۰ برای لوله کشی آتش نشانی و مصارف دیگر در صنعت نفت و پتروشیمی, مواد غذایی, داروسازی و صنایع دیگر کاربرد دارند. 

خرید لوله مانیسمان

نکات مهم برای خرید لوله مانیسمان

قیمت خرید لوله های مانیسمان بی درز, به سایز, وزن لوله , برند و میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

رده لوله مانیسمان تا حدودی مشخص کننده وزن لوله بوده و هر چقدر کلاس لوله بالاتر برود, بدیهی است که وزن لوله قیمت لوله مانیسمان افزایش پیدا میکند.

وزن لوله مانیسمان نیز مانند دیگر محصولات فولادی بر قیمت خرید لوله مانیسمان و کیفیت آن تاثیر مستقیم میگذارد. ممکن است در یک رده و کلاس لوله مانیسمان لوله هایی با وزن های متفاوت وجود داشته باشد که در این شرایط قیمت خرید لوله مانیسمان سنگین تر بیشتر از لوله مانیسمان سبک تر است. 

حجم خرید میتواند تاثیر مستقیم بر قیمت لوله گذاشته و با افزایش مبلغ فاکتور, قدرت چانه زنی خریدار افزایش پیدا میکند.

نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد : نرخ تورم و دلار نیز می‌تواند بر قیمت لوله مانیسمان تأثیرگذار باشد.

بنابراین، قیمت لوله مانیسمان به عوامل متعددی بستگی دارد و بهتر است قبل از خرید، این عوامل را در نظر بگیرید.

میزان عرضه و تقاضا, در برخی مقاطع زمانی ممکن است به دلیل تقاضای زیاد و یا عرضه کم یک سایز به خصوص از لوله, قیمت همان سایز بدون توجه به وزن و رده لوله قیمت های بیشتری نسبت به شرایط عادی پیدا کند. 

برند لوله مانیسمان نیز یکی از فاکتورهای اثرگذار بر قیمت لوله مانیسمان است. لوله مانیسمان اهواز یکی از برندهای تولید داخل لوله مانیسمان است که با توجه به کیفیت مواد اولیه و نحوه تولید از گران قیمت ترین لوله های مانیسمان در بازار است.

در ایران لوله مانیسمان اهواز و لوله مانیسمان کاوه دقیق از تولیدکنندگان عمده لوله مانیسمان هستند, اما بنا به دلایل اقتصادی و فنی توان تامین نیاز داخل را نداشته و بخشی از نیاز داخلی از طریق لوله مانیسمان وارداتی تامین میشوند.

لوله مانیسمان اهواز یکی از برندهای معتبر در ایران و خاورمیانه بوده و بخشی از محصولات آن صادر میشود و در حال حاضر سایز ۱/۲ و ۳/۴ اهواز به دلیل مسایل فنی کار نکرده و از سایز ۱ اینچ به بالا تولید دارد. به دلیل کیفیت بالای لوله مانیسمان اهواز رده ۴۰ بالاترین قیمت را در بین رقبای داخلی و خارجی داشته و طرفداران زیادی دارد.

کارخانه کاوه دقیق نیز کیفیت نسبتا خوبی داشته اما بخش قابل توجهی از لوله های مانیسمان در بازار لوله های وارداتی ساخت کشور چین هستند.

قیمت لوله مانیسمان

در حال حاضر قیمت لوله مانیسمان رده ۲۰ یا معمولی سایز ۱/۲ حدود ۴۴۰ هزار تومان, سایز ۳/۴ اینچ ۶۳۰ هزار تومان, سایز ۱ اینچ ۹۶۰ هزار تومان, سایز ۱۱/۴ اینچ ۱/۴۲۰ , سایز ۱۱/۲ اینچ ۱/۹۵۰ میلیون تومان و سایز ۲ اینچ حدود ۲/۴۷۰ میلیون تومان است. این قیمتها مربوط به لوله های وارداتی چینی هستند.

قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به لوله مانیسمان رده ۲۰ معمولی گران تر بوده و البته به وزن هر شاخه , سرتیفیکیت و حتی برند لوله نیز بستگی دارد. 

گواهینامه یا  CERTIFICATE  لوله یک  استاندارد و مشخصات فنی است که برای تطبیق با وندور لیست پایپینگ و تاسیسات مکانیکی هر پروژه ای بایستی همراه با خرید لوله به مشتری ارایه شود و این سرتیفیکیت توسط تولیدکننده به خریداران عمده ارایه میشود/

برخی از سایزهای بالا در بعضی مواقع که کاربردهای خاصی هستند,ممکن است در یک بازه زمانی که تقاضای بازار زیاد است, با جهش های قیمت ناگهانی مواجه شوند که این مساله به دلیل تقاضای بالاست.

در هنگام خرید لوله مانیسمان بایستی به اصالت کالا و درز مخفی نبودن لوله مانییسمان دقت کنید, چرا که بعضا ممکن است با استفاده از بی اطلاعی مشتری و شگردهای خاصی لوله های درزدار را بدون درز کرده و به مشتری به فروش برسانند. به همین دلیل بهتر است که برای خرید لوله مانیسمان به فروشگاه های معتبر مانند فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار نمایندگی لوله مانیسمان اهواز در تهران مراجعه کرده و فقط قیمت لوله مانیسمان معیار خرید شما نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *