قیمت لوله پلیکا

در این نوشته به بررسی انواع قیمت لوله پلیکا میپردازیم و اینکه شما برای استفاده مدنظرتان از چه لوله پلیکا با مشخصاتی خرید کنید تا هم پاسخگوی نیاز شما باشد و هم اینکه از لحاظ قیمت به صرفه اقتصادی باشد .

به طور کلی قیمت لوله پلیکا بر مبنای ۳ پارامتر کیفیت ترکیبات مواد اولیه و خط تولید , وزن لوله پلیکا و برند لوله پلیکا تعیین میگردد . ترکیبات مواد اولیه و نحوه تولید پلیکا و وزن لوله اتصالات تاثیر مستقیمی بر مطرح شدن برند و مارک لوله پلیکا داشته و محصولاتی که کیفیت مناسبی داشته و سابقه خوبی از لحاظ کیفی و قدمت دارند باعث میشود که با هر قیمت معقولی مشتری خود را داشته باشند .

نحوه تعیین قیمت لوله پلیکا

برندهای مشهور لوله پلیکا با ارایه یک لیست قیمت لوله و اتصالات مختص به خود و انتشار آن موجب شفافیت قیمت در همه جای ایران میشوند . با توجه به میزان و حجم خرید , هزینه حمل و قیمت عمده فروشی و خرده فروشی و سایر پارامتر های سیستم بازار یک درصد مشخصی تخفیف برای عمده فروشی تعیین میگردد و طی سلسله مراتب بسته به مشتری عمده و خرده ممکن است این تخفیف ها شامل مشتری بشود . با توجه به کیفیت این برندهای مشهور معمولا قیمت بالاتری نسبت به مارکهای کمتر مشهور دارند .  به طور معمول برای اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان نوساز طبق ضوابط ساختمان سازی شهرداری هر منطقه بایستی از این مارکهای مورد تایید استفاده شده و بعضا در تعمیرات و بازسازی ساختمانها یا برای استفاده در لوله کشی هواکشی و دیگر مصارف از لوله های معمولی استفاده میشود .

اما به طور کلی و از آنجا که مهمترین معیار در تعیین قیمت لوله اتصالات پلیکا وزن لوله است , لوله کارخانجات معمولی تر بر حسب کیلویی خرید و فروش  میشوند و البته دست آخر فروشگاه های تاسیساتی قیمت وزنی را به قیمت شاخه ای و متری تبدیل کرده و آنرا به فروش میرسانند .

قیمت لوله پلیکا

انواع لوله پلیکا 

لوله پلیکا بسته به نوع کاربرد در ۳ نوعی لوله پلیکا هواکشی , لوله پلیکا نیمه قوی و لوله پلیکا فشار قوی تولید و به فروش میرسد . به طور خلاصه لوله پلیکا سبک برای هواکش و تهویه مطبوع , لوله نیمه قوی برای فاضلاب و لوله پلیکا فشار قوی برای مصارف آبرسانی و اماکنی که نیاز به استحکام زیادی دارند استفاده میگردد.

با توجه به رنج مشخص وزنی به طور معمول لوله هواکشی دارای وزن و قیمت کمتری بوده , لوله نیمه قوی وزن و قیمت متوسطی داشته و لوله فشار قوی که نسبت به ۲ نوع دیگر وزن بسیار بالا و مسلما قیمت بیشتری  دارد.

لوله پلیکا ارزان

ارزان ترین لوله پلیکا را باید لوله های هواکشی ساخته شده از مواد گرانول دانست که هم وزن کمی داشته و هم کیفیت مواد اولیه آن به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی چندان مرغوب نیست . البته برای ساخت همین لوله پلیکا ارزان قیمت هم بایستی در کنار مواد بازیافتی از مقداری مواد اولیه با کیفیت نیز برای شکل دهی به لوله استفاده نمود. اگر به دنبال قیمت پلیکا فاضلابی ارزان هستید بایستی به دنبال لوله های استاندارد سمنان و یا حتی غیراستاندارد نیمه قوی باشید. این لوله ها یک کیفیت متوسط با قیمت پایین داشته و یک حداقل کیفیت راضی کننده ای دارند. این لوله ها اگر خوب کار شوند, در حد لوله های گران قیمت پلیکا کارایی داشته و شاید اجرای آنها برای لوله کش کمی مشکل باشد. به هر حال لوله پولیکای فاضلابی ارزان نیز بازار خود را داشته و برخی از موارد مصرف به سوی این محصولات تمایل دارند.

خرید لوله پلیکا 

برای خرید لوله پلیکا بسته به نوع کاربرد لوله اتصالات با مراجعه به فروشگاههای تاسیساتی و تهیه اقلام مورد نیاز اقدام نمایید . لوله کشی فاضلاب و هواکش در ساختمان یا کاربردهای کشاورزی مانند آبرسانی و لوله های جدارچاهی از استفاده های لوله پی وی سی در لوله کشی آب و فاضلاب بوده و البته لوله های برق که برای تاسیسات برق ساختمان مصرف میشوند . در صورتیکه خرید لوله پلیکا شما به صورت عمده ای بوده میتوانید با تماس با شماره تلفن : ۰۹۱۲۲۴۳۷۳۷۱ تماس گرفته تا هر نوع لوله اتصالات پلیکا را با هر برند را استعلام قیمت عمده ای بگیرید . 

فروش لوله و اتصالات فروشگاه حسین پور نمایندگی آذین لوله سپاهان , نیوپایپ , گلپایگان , پلی ران و برندهای دیگر مطرح لوله اتصالات دارای بیشترین تخفیف در بین عمده فروشی ها میباشد .

در ادامه به قیمت و سایزهای مهم چند مورد از لوله های مهم در لوله پلیکا میپردازیم .

قیمت لوله پلیکا ۱۱۰ فشار قوی و نیمه قوی

در بین لوله اتصالات پلیکا سایز ۱۱۰ بیشترین مصرف را هم در بخش لوله کشی فاضلاب و هم در بین لوله های هواکشی داراست . از این حیث یکی از مهمترین سایزها در تعیین قیمت لوله پلیکا سایز ۱۱۰ میباشد . قیمت لوله پلیکای برند معمولی در حال حاضر یعنی اوایل پاییز سال ۱۴۰۲ در حدود ۴۵۰۰۰۰ هزار تومان است که ممکن است در صورت خرید عمده شامل تخفیف هم بشود . قیمت برندهای معروف مانند گلپایگان و پارس پلاست هم در حدود ۷۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان بوده و انواع فشار قوی ممکن است تا حدود ۱ میلیون تومان بسته به وزن قیمت گذاری شوند.

قیمت لوله هواکشی ارزان پلیکا سایز ۱۱۰ نیز در حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان میباشد.

 

از آنجا که قیمت لوله پلیکا نقشی مهمی در قیمت لوله کشی ساختمان دارد , اجرای استاندارد آن علاوه بر افزایش کیفیت باعث صرفه  جویی اقتصادی برای شما میشود.

اتصالات لوله پلیکا

بعضی  از اصلی‌ ترین محصولات لوله ‌ها و اتصالات پلیکا عبارت اند از:

– لوله PVC: لوله‌های PVC در انواع مختلفی از جمله قطرها، ضخامت‌ ها و طول‌ ها تولید می‌شوند. این لوله ‌ها برای جابجایی مایعات، آب، فاضلاب و گازها استفاده می‌شوند.

– زانویی (Elbow): اتصالات مفصل برای تغییر جهت لوله به زاویه ۹۰ درجه یا ۴۵ درجه استفاده می‌شوند. مفصل ‌ها می ‌توانند در اندازه ‌ها و قطرهای مختلف موجود باشند.

– سه راهی (Tee): این اتصالات برای اتصال سه لوله به صورت تخت و ایجاد یک شاخه جدید استفاده می ‌شوند.

– رابط (Socket): رابط , بوشن یا کوپلینگ ‌ها برای اتصال دو لوله به صورت مستقیم و بدون تغییر جهت به یکدیگر استفاده می ‌شوند.

– بوش (Bush): بوش‌ ها برای تغییر قطر لوله به شکل متناسب استفاده می ‌شوند. آنها از قطر بزرگتر به قطر کوچکتر (Reducing Bush) یا از قطر کوچکتر به قطر بزرگتر (Expanding Bush) می‌ توانند باشند.

– درپوش (Cap): این اتصالات برای بستن انتهای یک لوله بدون اتصال به لوله دیگر استفاده می‌ شوند.

– تبدیل (Reducer): واشرها برای تغییر قطر لوله به قطر کوچکتر یا بزرگتر استفاده می‌شوند. آنها می ‌توانند به عنوان اتصالات Reducing (کوچک شونده) یا Expanding (بزرگ شونده) عمل کنند.

– سوپاپ (Valve): سوپاپ‌ ها برای کنترل جریان مایعات در سیستم ‌های لوله ‌کشی استفاده می‌شوند. آنها می‌ توانند شامل شیر یکطرفه ,سوپاپ ‌های گردان، سوپاپ‌ های گیت، سوپاپ ‌های توپی و سوپاپ ‌های پلاگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *