قیمت لوله کشی ساختمان

برآورد هزینه و قیمت لوله کشی ساختمان و تاسیسات مکانیکی گرمایشی و سرمایشی ساختمان .

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب , شوفاژ  , نصب وراه اندازی موتورخانه ؛ پکیج , کولر , شیرالات و لوازم بهداشتی

تلفن : ۰۹۱۲۹۳۵۲۱۸۹ شبانه روزی

با وجود گسترش و تنوع در روشهای مختلف تاسیسات مکانیکی , سطح و کیفیت اجرایی پیمانکاران و گوناگونی در متریالهای مختلف وجود یک نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان ضروری به نظر میرسد , اما بخاطر عدم همخوانی و ارایه لیست کلی بدون ذکر جزییات قیمت لوله کشی ساختمان در هر شهر و شاید هر شخص تفاوتهای شاخصی با دیگران داشته باشد.

براورد قیمت لوله کشی ساختمان

براورد هزینه و قیمت لوله کشی ساختمان مجموع دستمزد لوله کشی ساختمان به علاوه مخارج خرید لوله و اتصالات و لوازم تاسیساتی میباشد . با توجه به نوسانات ارزی و تاثیر آن بر قیمت لوله و اتصالات و ملزومات تاسیساتی نمیتوان قیمت مشخصی از برآورد هزینه خرید لوله اتصالات ساختمان داشت و معمولا این نوع قیمت دهی به روز انجام میشود.

دستمزد لوله کشی ساختمان در ساختمان های در حال ساخت به صورت واحدی و  اجرت تعمیرات لوله کشی ساختمان به شکل کنتراتی و توافقی انجام میشود, اما روش های دیگری برای تخمین هزینه و قیمت لوله کشی ساختمان نیز وجود دارد.

نرخنامه لوله کشی ساختمان

نرخنامه لوله کشی ساختمان ۱۴۰۲ از دستمزد متری ۷۰ هزار تومان آغاز شده و تا متری ۲۰۰هزار تومان متغییر است , اما این قیمت ها مربوطه به پروژه های با لوله کشی حداقل ۱۰۰۰ متر میباشد. با توجه به متنوع بودن تاسیسات مکانیکی اجرای هر یک از پارامترهای لوله کشی را به صورت منفرد بررسی میکنیم.

در اجرا و تعمیرات در سطح کم نرخ لوله کشی توافقی بوده و به طور کلی متری محاسبه نمیشود. نرخ گذاری بر اساس زمان و البته سختی و تخصص مورد نیاز تعمیرکار فاکتور اصلی قیمت لوله کشی ساختمان است.

براورد قیمت لوله کشی ساختمان

قیمت لوله کشی پکیج

قیمت لوله کشی پکیج شوفاژ روکار و توکار بدون احتساب کنده کاری و نصب رادیاتورها و تنها اجرت لوله کشی با لوله اتصالات پنج لایه از متری ۷۰ هزار تومان تا ۱۴۰ هزار تومان بسته به سایزبندی و مسیر متغیر است. قیمت متری لوله کشی برای کارهای لوله کشی حداقل ۶۰ متر طول ارایه شده و در صورت کاهش متراژ مسلما دستمزد لوله کشی افزایش پیدا میکند.

اما برای آشنایی شما با قیمت لوله کشی یک واحد ۵۰ تا ۶۰ متری میتوانید حدودا دستمزدی حدود ۵ میلیون تا ۸ هزار تومان برای دستمزد لوله کشی و حدود همین مبلغ برای خرید اجناس لوله اتصالات در نظر بگیرید. این قیمتها مربوط به لوله کشی داخل واحد آپارتمان بوده و لوله کشی رایزرها و لوله های اصلی ساختمان کمی گران قیمت تر میباشد.

قیمت لوله کشی آب

قیمت لوله کشی آب سرد و گرم آپارتمان نیز تقریبا معادل اجرت لوله کشی پکیج و شوفاژ روکار میباشد . با این تفاوت که در بحث لوله کشی پکیج و شوفاژ هزینه نصب جداگانه محاسبه میگردد, اما در لوله کشی آب معمولا یا اجرت لوله کشی با لله کشی فاضلاب محاسبه میشود یا اینکه با نصب شیرالات تعیین میگردد . بسته به متریال لوله کشی تک لایه و پنج لایه در لوله کشی واحدهای آپارتمانی اجرت لوله کشی آب حدود ۸۵ تا ۱۲۰ هزار تومان و در کارهای ساختمانی حدود ۷۵ تا ۹۰ هزار تومان دستمزد لوله کشی آب میباشد.

قیمت لوله کشی فاضلاب

قیمت لوله کشی ساختمان در بخش فاضلاب نسبت به موارد اخیر کمی از دستمزد بیشتری بهره میبرد . نوع لوله فاضلاب و نحوه اجرای فاضلاب  باعث تلورانس زیادی در اجرای لوله کشی فاضلاب میشود . اما در کارهای ساختمانی در حال ساخت از حدود متری ۱۳۰هزار تومان آغاز شده و تا متری ۲۰۰ هزار تومان هم آب میخورد . هزینه بست کاری و آهن کشی و ساپورت بندی هم جداگانه محاسبه میشود.

نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان

هر ساله به صورت فرمالیته یک نرخ از سوی اتحادیه لوله کشی ساختمان و تاسیسات مکانیکی منتشر میشود,اما به دلیل عدم خوانایی و تطابق این نرخها با واقعیت های بازار, این قیمت ها چندان از سوی مجریان مبنا قرار نگرفته و توافق و روند بازار قیمت لوله کشی ساختمان را معین میکند.

دلیل این عدم خوانایی نیز پیچیدگی کار لوله کشی در مقاطع و انواع مختلف باشد که قیمت گذاری را در این عرصه کمی سخت میکند, به خصوص در کارهای خرده کاری که پارامترهای زیادی در کار تعمیرات دخیل هستند.

3 thoughts on “قیمت لوله کشی ساختمان نرخ اتحادیه لوله کشی ۱۴۰۲”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *