قیمت لوله کشی گاز

برای براورد قیمت لوله کشی گاز داشتن اطلاعاتی از قبیل متراژ , مسیر و نحوه اجرای کار بسیار مهم است . همانطور که در بخش قیمت لوله کشی ساختمان به آن پرداخته شد , اجرای لوله کشی شامل دو بخش تهیه لیست اقلام لوله کشی و مراحل اجرایی آن میباشد.

در لوله کشی گاز معمولا دستمزد از خرید اجناس جدا بوده و در متراژهای بالا به صورت متری , در لوله کشی ساختمانهای در حال ساخت به صورت واحدی و در تعمیرات لوله کشی گاز به صورت کلی با لوازم یا بدون لوازم بین کارفرما و مجری توافق میگردد.

در صورتیکه میزان لوازم و لوله اتصالات مورد نیاز کار زیاد باشد, بهتر است که کارفرما خود نسبت به تهیه آن اقدام کند, چرا که با این روش هم هزینه خرید برایش ارزان تر تمام میشود و هم سرعت کار بالاتر رفته و از بابت عدم دستکاری در فاکتور نیز خیالش راحت میشود.

قیمت متری لوله کشی گاز

قیمت متری لوله کشی گاز بسته به متراژ و سایزبندی لوله میباشد , اما در متراژهای بالا لوله کشی گاز ساختمان حدودا از متری ۱۵۰۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰ تومان متغیر مباشد . معمولا در ساختمانهایی در حال ساخت بعد از کنتور گاز یک گازکشی مستقیم به سمت واحدها با تفکیک کنتورهای گاز انجام میشود و در برخی ساختمانها که دارای موتورخانه و تاسیسات مشترک هستند , یک کنتور مشترک داشته که برای سایر مصارف مانند گاز خوراک پزی و باربیکو به سمت واحدها لوله کشی گاز صورت میگیرد  یک لوله با سایز بزرگتر برای موتورخانه مهیا میشود. در واحدهایی که سیستم گرمایش آپارتمان پکیج دارند معمولا یک لوله سایز ۱ اینچ بعد از کنتور به سمت هر واحد اجرا میشود . برای ساختمانهای دارای کنتور مشترک هم یا لوله ۳/۴ یا ۱ اینج اجرا میگردد . معمولا یک کلکتور برای انشعاب گیری در طبقه همکف ساختمان ساخته شده و انشعابات به سمت واحدها میروند. در براورد قیمت لوله کشی گاز هزینه ساخت کلکتور جداگانه محاسبه میگردد.

قیمت لوله کشی گاز

قیمت واحدی لوله کشی گاز

قیمت واحدی لوله کشی گاز آسان ترین راه برای محاسبه لوله کشی گاز میباشد . در ساختمانهای حدود ۱۰۰ متر احرت لوله کشی گاز در حال حاضر حدود ۵ تا ۷ میلیون تومان و در ساختمانهای ویلایی دستمزد لوله کشی گاز بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان میباشد . این هزینه به غیر از هزینه های خرید لوله اتصالات و مخارج اداری و تهیه نقشه لوله کشی گاز میباشد . در حال حاضر حدودا اجرت  قیمت لوله کشی گاز در یک ساختمان برابر هزینه خرید لوله اتصالات و دیگر ملزومات لوله کشی گاز از قبیل شیر های گازی و وسایل عایق کاری لوله گاز میباشد.

قیمت خرده کاری لوله کشی گاز

قیمت خرده کاری لوله کشی گاز حدود ۴۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان و شاید هم بیشتر میباشد. در کمترین حالت احرت لوله کشی گاز مانند انسداد و جمع آوری لوله کشی گاز روشنایی و یا تغییر مسیر لوله کشی گاز آشپزخانه این مقدار میباشد.

قیمت لوله کشی گاز با مصالح

قیمت لوله کشی گاز با مصالح شامل هزینه خرید لوله اتصالات و دیگر تجهیزات مانند شیر, الکترود, صفحه برش و دیگر تجهیزات میشود. این قیمت تقریبا دو برابر اجرت لوله کشی گاز بوده و در سایزهای تا ۱ اینچ در حدود متری ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

دستمزد یک جوشکاری لوله گاز بسته به تعداد برشهای لوله و سر جوشکاری آن متغیر بوده و سخت بودن لوله کشی گاز باعث افزایش اجرت لوله کشی گاز میشود . برای استعلام قیمت لوله کشی گاز با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *