قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان

قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان که یکی از پرمصرف ترین و کاربردی ترین لوله های فولادی در ساختمان و صنعت به شمار میرود, به عنوان یک معیار در محصولات فولادی و لوله های فلزی و حتی پلیمری بسیار مهم است. از آنجا که قیمت لوله ها و  کلیه تولیدات فلزی بر حسب وزن به صورت روزانه تعیین میگردد, قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان نیز روزانه اعلام میشود که البته بسته به شرایط بازار و عرضه و تقاضا نیز ممکن است, نوساناتی وجود داشته باشد.

به طور کلی لوله های سیاه به چند نوع تا حدی متفاوت تقسیم بندی میشوند. لوله مانیسمان یا بدون درز(seamless) ,لوله های درزدار معمولی غیر تست,لوله های تست گاز, لوله های درزدار API , لوله های اسپیرال, لوله های صنعتی(مبلی و گلخانه ای), لوله های داربستی و لوله های جدارچاهی تقسیم بندی میشوند.

احتمالا در هر یک از تقسیم بندی فوق نیز زیر مجموعه هایی وجود دارد. مثلا لوله مانیسمان شامل لوله مانیسمان رده ۲۰, لوله رده ۴۰,لوله رده ۸۰,لوله رده ۱۶۰ و… شده که هر کدام کاربردهای ویژه ای دارند, اما در صنعت ساختمان معمولا لوله مانیسمان رده ۲۰ و ۴۰ به همراه لوله های درزدار تست گاز و api استفاده میشود. لوله های مانیسمان بیشتر برای لوله کشی گاز توکار و اطفای حریق ساختمان به کار میرود. در ایران تولید لوله مانیسمان توسط لوله مانیسمان اهواز و کاوه انجام شده و بخشی از تامین این نوع لوله ها ار طریق واردات چینی و کشورهای بلوک شرق اروپا مانند روسیه تهیه میشود. 

لوله های درزدار معمولی نیز در لوله کشی گاز روکار و لوله کشی هایی که نیازی به ضخامت و استقامت زیادی نیست, استفاده میشود. این لوله ها به مراتب قیمت مناسب تری نسبت به لوله های مانیسمان دارند.

نوعی دیگری از لوله های درزدار که کیفیت بهتری داشته و برای لوله کشی گاز توکار و آتش نشانی مناسب هستند, لوله های ای پی آی api هستند که قیمت آنها در حدود ۱۰ درصد از لوله های درزدار معمولی گران تر است. بارزترین لوله درزدار سپاهان لوله های ای پی آی و تست گاز هستند.

لوله هایی که تست گاز را رد نمیکنند, در انتقال مایعاتی مانند آب و شوفاژ در صنایع مختلف و یا سازه های خاص مانند گلخانه استفاده میشوند.

لوله های اسپیرال نیز در سایز بزرگ تولید و استفاده شده و جوش آنها در امتداد طول لوله نیست و برای بهبود استقامت آنها , خط جوش تولید آنها به صورت مارپیچ در طول لوله میچرخند. این لوله ها برای خطول انتقال آب و گاز استفاده میشود.

قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان

قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان چند است؟

در ادامه لیست قیمت لوله درزدار سپاهان تست گاز را مشاهده میکنید. قیمت لوله گاز ۶ متری اعلام میشود و به طور کلی لوله های فولادی ۶ متر طول دارند.

قیمت لوله ۱/۲ درزدار  تست گاز ۳۱۰ هزار تومان

قیمت لوله ۳/۴ درزدار تست گاز   ۴۶۰ هزار تومان

قیمت لوله ۱ درزدار تست گاز   ۶۵۰ هزار تومان

قیمت لوله ۱۱/۴ درزدار تست گاز  ۹۷۰ هزار تومان

قیمت لوله ۱۱/۲  درزدار تست گاز ۱۳۵۰ هزار تومان

قیمت لوله ۲ اینچ درزدار تست گاز ۱۷۰۰ هزار تومان

قیمت لوله ۲٫۱/۲ درزدار تست گاز ۲/۴۰۰ میلیون تومان

قیمت لوله ۳ اینچ درزدار تست گاز ۳/۴۰۰ میلیون تومان

قیمت لوله ۴ اینچ درزدار تست گاز  ۴/۳۰۰ میلیون تومان

از آنجا که لوله های api نیز بخشی از قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان هستند, در ادامه قیمت لوله های ای پی را نیز آورده ایم.

قیمت لوله ۱/۲ سیاه سپاهان برای گاز توکار   ۳۵۰ هزار تومان

قیمت لوله ۳/۴ سیاه سپاهان گاز توکار  ۵۴۰ هزار تومان

قیمت لوله ۱ سیاه سپاهان برای گاز توکار    ۷۷۰ هزار تومان

قیمت لوله ۱۱/۴ سیاه سپاهان برای گاز توکار۱٫۰۹۰ هزار تومان

قیمت لوله ۱۱/۲ سیاه سپاهان برای گاز توکار ۱۶۵۰ هزار تومان

قیمت لوله ۲ اینچ سیاه سپاهان برای گاز توکار ۲/۱۰۰ میلیون تومان

قیمت لوله ۲٫۱/۲ سیاه سپاهان برای گاز توکار ۲/۸۰۰ میلیون تومان

قیمت لوله ۳ اینچ سیاه سپاهان برای گاز توکار۴/۲۰۰ میلیون تومان

قیمت لوله ۴ اینچ سیاه سپاهان برای گاز توکار  ۵/۳۰۰ میلیون تومان

جدول وزن لوله درزدار سپاهان

وزن هر شاخه لوله درزدار سپاهان ۶ متری معمولا به شرح زیر است.

لوله ۱/۲اینچ ۷٫۳۲, لوله ۳/۴ اینچ ۹٫۴۸, وزن لوله ۱ اینچ سپاهان ۱۴٫۶۴, وزن لوله ۱۱/۴ اینچ ۱۸٫۸۴, وزن لوله ۱۱/۲ اینچ ۲۱٫۶۶ کیلوگرم, وزن لوله ۲ اینچ درزدار ۳۰٫۶ , وزن لوله ۲۱/۲ اینچ ۳۵ کیلوگرم ,  وزن لوله ۳ اینچ سپاهان ۳۷ کیلو, وزن لوله ۴ اینچ سپاهان درزدار ۵۰ کیلوگرم.

چه عواملی بر قیمت لوله درزدار سپاهان موثر هستند؟

به غیر از برند که یکی از عواملی تعیین کننده لوله بعد از وزن لوله است. نوع لوله اعم از لوله غیرتست, لوله تست گاز معمولی روکار و لوله api از شاخصه های تعیین کننده قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان هستند.

بعد از نوع حجم خرید و میزان عرضه و تقاضا در بازار تعیین کننده اصلی قیمت لوله درزدار سپاهان است.

کاربرد لوله سیاه سپاهان

از لوله های سیاه سپاهان در ساختمان و صنایع مختلف زیادی میشود. لوله کشی گاز مهمترین کاربرد لوله های درزدار سپاهان در ساختمان هستند. لوله کشی موتورخانه و شوفاژ, لوله کشی داکت اسپلیت, لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی سیستم های حراراتی و برودتی ساختمانی و صنعتی از دیگر مصارف لوله سیاه سپاهان است. لوله کشی گاز توکار با لوله های ای پی آی و لوله کشی گاز روکار با لوله های تست گاز به علت پایین بودن قیمت لوله سیاه سپاهان از عمده ترین کاربردهای لوله های فولادی سپاهان در ساختمان هستند.

لوله های سیاه سپاهان معمولا توسط جوشکاری برق و یا به صورت رزوه کردن با اتصالات جوشی دنده ای سیاه و سایر تجهیزات ارتباط داده میشوند.

در صنایع مختلف نفت و گاز,پتروشیمی و پالایشگاه, صنعت مواد غذایی و داروسازی, صنایع خودروسازی از جمله صنایعی هستند, که بیشترین مصرف لوله های سیاه سپاهان را به دلیل قیمت مناسب آن دارند. 

خصوصیات بارز لوله سیاه درزدار سپاهان

جدا از قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان, ویژگی های بارز لوله سپاهان موجب شده که تقاضای زیادی در صنایع مختلف داشته باشد. از جمله این محاسن, میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

۱٫ جنس و کیفیت: لوله درزدار سپاهان از جنس فولاد  یا آلیاژی خاص تولید می‌شود. این لوله‌ها دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و زنگ زدگی هستند.

۲٫ ساختار درز: لوله درزدار سپاهان دارای ساختار درز جوشی الکتروفیوژن هستند. در این روش تولید، لبه‌های لوله به هم می‌پیوندند و به وسیله جریان الکتریکی و فشار مکانیکی جوش داده می‌شوند.

۳٫ ابعاد و اندازه: لوله‌های درزدار سپاهان با ابعاد و قطرهای مختلف در دسترس هستند. اندازه و ضخامت دیواره لوله‌ها به مطابقت با استانداردها و نیازهای مشتری تعیین می‌شوند.

۴٫ استانداردها: لوله درزدار سپاهان تولید شده با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی مربوطه مانند استاندارد API 5L و ASTM A53/A106 است. این استانداردها مشخصات فنی، ویژگی‌ها و روش‌های آزمون لوله را تعیین می‌کنند.

۵٫ پوشش محافظ: لوله‌های درزدار سپاهان ممکن است با پوشش محافظ مانند رنگ آنتی کراسیون، رنگ پلی اتیلن (PE) یا زینک شده (گالوانیزه) تأمین شوند. این پوشش‌ها به لوله‌ها مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی بیشتری می‌بخشند.

۶٫ قابلیت اتصال: لوله درزدار سپاهان به راحتی قابل اتصال به سیستم‌های لوله‌کشی با استفاده از جوشکاری لوله، اتصالات جوشی و اتصالات مکانیکی می‌باشد.

۷٫ تولیدات متنوع: سپاهان تولید کننده انواع لوله درزدار است، شامل لوله‌های صنعتی، لوله‌های آبیاری، لوله‌های نفت و گاز، لوله‌های پتروشیمی و غیره. این تنوع تولیدات امکان استفاده از لوله درزدار سپاهان در صنایع مختلف را فراهم می‌کند.

در صورت نیاز به دریافت پیش فاکتور و استعلام قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *