قیمت لوله گاز ۶ متری

قیمت لوله گاز ۶ متری یکی از مهمترین متریال در لوله کشی ساختمان محسوب میشود. لوله گاز ۶ متری هم در لوله کشی گاز ساختمان و هم در بخش های دیگری مانند لوله کشی شوفاژ و موتورخانه, لوله کشی داکت اسپلیت و سیستم های حرارتی و برودتی و حتی در لوله کشی صنایع مختلف استفاده میشود. از این رو لوله قیمت لوله گاز ۶ متری را که یکی از پرمصرف ترین انواع لوله های ساختمانی و صنعنتی هستند, بایستی در این زمینه حایز اهمیت دانست.

با توجه به تنوع در لوله های گاز فولادی بایستی برای استعلام دقیق قیمت و خرید لوله گاز, مشخصات لوله و اتصالات لوله گاز را در نظر بگیرید. لوله های گاز معمولا به صورت ۶ متری و به ندرت در برخی برندهای روسی و اروپایی با طول بیشتر تولید میشوند. لوله های گازی از جنس فولاد بوده و به وسیله جوشکاری به یکدیگر و اتصالات مربوطه , متصل میشوند.

لوله های گاز به دو دسته درزدار و مانیسمان بدون درز تقسیم بندی میشوند. لوله های درزدار دو نوع درزدار تست گاز و  api تقسیم بندی میشوند. لوله های مانیسمان نیز دارای رده بندی لوله مانیسمان رده ۲۰ معمولی, رده ۴۰ , رده ۸۰ و رده ۱۶۰ تقسیم بندی میشود. هریک از انواع لوله های فوق دارای قیمت های متفاوتی هستند که با توجه به نیاز ساختمان تهیه و کاربرد دارند.

از آنجا که قیمت لوله گاز مستقیما بر قیمت لوله کشی گاز موثر است و با توجه به اینکه در انتخاب لوله اتصالات گاز خانگی محدودیت هایی از طرف سازمان نظام مهندسی مقرر شده, بایستی برای خرید لوله گاز , قوانین استفاده از لوله های گاز شهری رعایت شده باشد.

قیمت لوله گاز ۶ متری

قیمت لوله گاز ۶ متری به چه عواملی بستگی دارد

نوع لوله گاز

نوع لوله ای اعم از لوله گاز درزدار تست گاز, لوله گاز api , لوله مانیسمان رده ۲۰, رده ۴۰ و رده ۸۰ به طور مستقیم بر قیمت لوله گاز ۶ متر موثر است.معمولا برای لوله کشی گاز روکار از لوله گاز درزدار تست گاز استفاده میشود. برای لوله کشی گاز توکار از لوله های درزدار api و مانیسمان استفاده میشود. برای لوله کشی گازتوکار معمولا از لوله های ای پی آی یا مانیسمان رده ۲۰ معمولی به کار میرود. لوله مانیسمان رده ۴۰ به ندرت برای لوله های فشار قوی و لوله های مانیسمان رده ۸۰ هم برای مصارف خاص کاربرد دارند.

بعضی از لوله های گاز در خط تولید کارخانه نیز تست نشده یا در کنترل کیفیت تست, مردود شده و این بین برندهای غیرمعروف بیشتر رایج است. لوله گاز تست نشده معمولا مصارف صنعتی و خاص داشته و به آن لوله غیرتست گفته میشود. از این رو لوله تست شده نیز بایستی استانداردهای لازم برای لوله کشی گاز روکار را داشته باشد.

وزن لوله گاز

بعد از مدل لوله گاز, اصلی ترین پارامتر در تعیین قیمت و تا حدودی کیفیت لوله گاز, وزن لوله گاز است. حتی ممکن است یک برند و یک کارخانه در یک سایز لوله دارای وزن های خاصی تولید داشته باشد. وزن لوله بر ضخامت و قطر ورق لوله موثر است. به طور کلی وقتی وزن یک لوله گاز افزایش پیدا کند, مقاومت آن در برابر فشار و خوردگی بیشتر میشود.

نحوه پرداخت 

مسلما خرید نقدی لوله گاز میتواند قیمت لوله گاز راه کاهش دهد. اصولا قیمت محصولات فولادی به صورت نقدی محاسبه شده و برخی از فروشگاه ها برای فروش تسهیلاتی مانند فروش چکی یا نسیه را در دستور کار قرار میدهند, اما برای اینکار نسبت به حجم خرید و طول مدت چک و وعده پراخت, یک مابه تفاوت دریافت میکنند. پس برای خرید, قیمت لوله گاز ۶ متری را به صورت نقدی محاسبه کنید.

هزینه حمل و بارگیری 

هزینه حمل لوله گاز را نیز در کنار قیمت لوله گاز در نظر داشته باشید. یکی از مخارجی که شاید در مقایسه با حجم خرید مهم نباشد, اما به هر حال برای بسیاری از افراد مهم است, خرج بارگیری و حمل است. به طور کلی هزینه کارگر برای بارگیری و هزینه حمل بار کلیه  محصولات فلزی با خریدار است. فروشنده  لوله گاز  محل تحویل بار در بنگاه را به خریدار داده و  بر روی زمین کلیه هزینه های بارگیری و حمل بر عهده خریدار میباشد. به دلیل طول لوله های ۶ متری در صورت حمل با وانت و نیسان در صورت جریمه طول بار, هزینه جریمه بر عهده مالک بار است.

مارک لوله گاز

بعضا ممکن است لوله های گاز ۶ متری با یک وزن برابر,یک برند از یک مارک دیگر لوله گاز گران تر فاکتور شود. شهرتن برند و حتی تکنولوژی خط تولید روی کیفیت لوله گاز موثر بوده و به همین علت احتمال دارد, در برخی موارد در یک سایز و وزن تا ۵ درصد اختلاف قیمت بین دو لوله وجود داشته باشد. لوله های ایرانی و روسی در این بین از لحاظ کیفی بر لوله های چینی اولویت دارند.

تحقیق برای خرید و استعلام قیمت لوله گاز ۶ متری

برای خرید مقدار زیادی لوله گاز, بهتر است با چند فروشنده مشورت کرده و پس از جمع آوری اطلاعات به یک نتیجه گیری برسید. هرچند شاید کمی مشکل و وقت گیر باشد, اما میتوانید با صحبت با فروشندگان متفاوت نکات مهم را از آنها سوال کرده تا پاسخ درخور دریافت کنید.

آلیاژ لوله 

معمولا کلیه کارخانه های داخلی و خارجی برای به کارگیری مواد اولیه از یک استاندارد تعریف شده برای اخذ تاییدیه های لازم تولید استفاده میکنند, اما ممکن است برخی از تولیدکنندگان چینی به دلیل کاهش قیمت تمام شده لوله گاز, از روش های  خاصی برای فریب دادن این استانداردها و اخذ سرتیفیکت ها بهره برداری کنند.

اصل بودن برند لوله گاز

دیده شده که برخی افراد سودجو و متقلب, لوله های درزار را با استفاده از ترفندهای خاصی بدون درز کرده و به عنوان لوله مانیسمان به فروش میرسانند. به این لوله های گاز , لوله های درزمخفی گفته شده که خود یک دنیای پر از تقلب  و فیک فروشی به حساب می آیند.

از فروشندگان معتبر و متخصص خرید کنید

در این صنف بایستی از یک فروشگاه معتبر خرید کنید, که هم جنس اصل و مطابق با فاکتور تحویل مشتری دهد و هم سود خوبی بابت فروش لوله از شما بگیرد, اما تقلب نکند. چرا که اینکار به راحتی در نوع لوله, وزن لوله و حتی برند لوله میتواند برای او استفاده مالی بیشتری داشته باشد و حتی شما هم متوجه این مساله نشوید. این یکی از نکات هم برای استعلام قیمت لوله گاز ۶ متری و خرید آن میباشد. حتی ممکن است که سر یک فروشنده هم کلاه رفته و شما قادر به اثبات ادعای خود نباشید. پس بهتر است در هنگام خرید و تحویل لوله گاز همه نکات فوق را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *