نرخ اتحادیه لوله بازکنی

رفع گرفتگی و انسداد لوله و راه آب ساختمان طبق نرخ اتحادیه لوله بازکنی تهران سال ۱۴۰۲

تلفن : ۰۹۱۲۹۳۵۲۱۸۹-۲۲۵۳۷۷۷۸ شبانه روزی, سراسر تهران

انسداد و گرفتگی لوله های فاضلاب همواره بخشی از مشکلات و دردسرهای ساختمان های مسکونی و حتی مسکونی است. گرفتگی لوله سینک ظرفشویی, چاه فاضلاب توالت ایرانی و توالت فرنگی, راه آب حمام و دیگر کفشور های ساختمان از جمله  نخست انواع گرفتگیهای لوله کشی را از لحاظ نوع انسداد بررسی میکنیم و در ادامه شرح میدهیم که در گرفتگیهای مختلف چطور لوله کشی گرفته را باز کرده و هزینه لوله بازکنی طبق نرخ اتحادیه لوله بازکنی چطور محاسبه میشود.

برخی از گرفتگی های لوله فاضلاب با روش های دیگری غیر از فنر زدن ممکن است باز شوند, اما به طور عمده در گرفتگی های فاضلاب که با شیوه های ساده باز نمیشوند, بهترین روش استفاده از فنر لوله بازکنی مناسب با سایز لوله کشی فاضلاب است.

به طور کلی نرخ اتحادیه لوله بازکنی تهران به شرح زیر میباشد.

نرخ اتحادیه لوله بازکنی با فنر کوتاه آشپزخانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان

نرخ اتحادیه لوله بازکنی با فنر بلند آشپزخانه ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان

نرخ اتحادیه لوله بازکنی با فنر کوتاه حمام و سرویس بهداشتی ۶۰۰تا ۸۰۰ هزار تومان

نرخ اتحادیه لوله بازکنی با فنر بلند حمام و سرویس بهداشتی حدود ۱ میلیون تومان

نرخ اتحادیه لوله بازکنی پارکینگ و مشاعات ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان.

برای آشنایی به نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

نرخ اتحادیه لوله بازکنی تهران

پارامترهای موثر در نرخ اتحادیه لوله بازکنی

ابزار رفع گرفتگی , وقت گیر بودن گرفتگی, نوع گرفتگی, سایز لوله , حجم گرفتگی, جنس گرفتگی و عمق گرفتگی از مواردی هستند که در هزینه و نرخ اتحادیه لوله بازکنی موثر هستند.

ابزارآلات لوله بازکنی مانند فنر لوله بازکنی, ابزار تراش لوله مانند ابزار سه نظام و سرفنر, دستگاه تراکم و حتی تلمبه دستی و آچار همه کاره از جمله ابزارالاتی هستند که میتوانند قیمت لوله بازکنی را معین کنند.

نوع گرفتگی شامل گرفتگی طولی یا عمقی است که ممکن است علاوه بر رفع گرفتگی موجب نیاز به رسوب تراشی را ضروری سازد. گرفتگی های نقطه ای در مواردی مانند گیرکردن اجسام خارجی مانند دستمال کاغذی, مدفوع, پوشک, نوار بهداشتی, مسواک, خمیردندان و این گونه اشیا خارجی بوده که احتمالا با خرد شدن و هدایت آنها به لوله سایز بزرگتر رفع میشوند.

اما گرفتگی های طولی, انسدادهایی هستند که در طول لوله و به مرور زمان بر اثر ته نشین شدن رسوبات باعث کند شدن تخلیه فاضلاب شده و معمولا این مساله به دلیل بی توجهی , میتواند باعث کیپ شدن کامل لوله فاضلاب شود. این نوع گرفتگی در لوله های افقی آشپزخانه و به ندرت سرویس بهداشتی یا حمام به وجود می آیند. روش رفع این نوع گرفتگی با استفاده از فنر و مواد لوله بازکن به صورت همزمان است که به رسوب تراشی معروف هستند. هرچند که در لیست قیمت نرخ اتحادیه لوله بازکنی این مساله ذکر نشده است اما با توجه به بی فایده بودن لوله بازکنی با فنر معمولی و گرفتگی مجدد بایستی از رسوب تراشی استفاده شود تا دوباره پس از مدت کوتاهی لوله دچار انسداد نشود. قیمت لوله بازکنی با این روش بین ۱ تا ۲ میلیون تومان بوده و احتمالا بایستی از ابزار فنر لوله بازکنی با سه نظام استفاده شود.

سایز لوله نیز از جمله مواردی است که در نرخ اتحادیه لوله بازکنی موثر است. کوچکترین سایز لوله قطر ۵۰ تا ۶۳ داشته که بایستی از فنر نازک ۶ تا ۸ که انعطاف بیشتری دارد استفاده شود. در صورت استفاده از فنر ضخیم و پرقدرت برای لوله های با قطر کم, ممکن است در هنگام لوله بازکنی به لوله و اتصالات صدمه برسد. به خصوص اگر جنس لوله از پلیکا باشد. هرچقدر که سایز و قطر لوله بیشتر باشد احتمالا سایز گرفتگی بیشتر است و قیمت لوله بازکنی افزایش میابد, پس میتوان گفت که با افزایش سایز گرفتگی, هزینه لوله بازکنی بیشتر میشود

حجم گرفتگی نیز در هزینه لوله بازکنی موثر است. گرفتگی لوله ای که با یک بار فنر زدن باز شود, مسلما هزینه کمتری نسبت به تعداد دفعات بیشتر اقدام به لوله بازکنی دارد. دفع توده ای حجیم احتمالا نیاز به وقت و قدرت بیشتری داشته و از این رو نرخ اتحادیه لوله بازکنی افزایش میابد.

جنس گرفتگی نیز از جمله مسایل مهم در تعیین قیمت لوله بازکنی است. گرفتگی با سیمان و مصالح ساختمانی از جمله سخت ترین و وقت گیرترین مواردی است که یک لوله بازکن با آن مواجه میشود. در برخی موارد ممکن است این نوع گرفتگی ها قابل بازشدن نبوده و نیاز به تخریب کف محل دارد. گرفتگی با اجسام و چربی نیز از دیگر گرفتگی ها هستند که جنس لوله بازکنی را تعیین میکنند. قیمت لوله پلیکا و پوش فیت هیچ تاثیری در قیمت لوله بازکنی ندارد.

عمق گرفتگی نیز مهم است. در گرفتگی های عمیق تر بایستی از فنر با طول بیشتر استفاده شود که این مساله ریسک گیرکردن فنر و درگیر شدن با اتصالات بیشتری را به وجود می آورد. به همین دلیل هرچقدر عمق گرفتگی بیشتر باشد, نرخ لوله بازکنی بیشتر است. البته  ممکن است همه موارد فوق در نرخنامه اتحادیه لوله بازکنی ذکر نشده و توافقی محسوب میشوند.

اتحادیه لوله بازکنی

در تهران اتحادیه لوله بازکنی به صورت مستقل وجود نداشته و فعالیت های این صنف تحت نظر اتحادیه آهنگران اداره میشود. به همین دلیل میزان تاثیرگذاری و کنترل این اتحادیه به اندازه یک سندیکای مستقل نیست. البته قرار است به زودی اتحادیه لوله بازکنی تهران به صورت مستقل تشکیل شده, که این مساله میتواند هم باعث حمایت از سرویس کاران لوله بازکنی و  مصرف کنندگان میشود. این رویه در اتحادیه لوله بازکنی اصفهان, شیراز, مشهد و تبریز مشاهده میشود.

برای آشنایی قیمت به رور نرخ اتحادیه لوله بازکنی تهران و دریافت خدمات لوله بازکنی در سراسر تهران با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *