لوله سوپر پایپ

در این نوشته راجع به لوله سوپر پایپ, کاربردها, قیمت, نمایندگی های فروش و نحوه خرید و اجرای آن به طور مفصل مینویسیم. این مقاله هم برای مجریان و مهندسین تاسیسات و هم برای افراد عادی که فقط نامی از اتصالات لوله کشی و لوله سوپر پایپ شنیده اند, مفید است.

تا حدود ۳۰ سال پیش اجرای لوله کشی آب و شوفاژ فقط با استفاده از لوله های فلزی گالوانیزه و فولادی سیاه امکان پذیر بود, که هم از لحاظ نحوه اجرا, طول عمر و هم از لحاظ قیمت خیلی مقرون به صرفه نبوده و طول عمر زیادی هم نداشتند. البته هنوز هم در بخشی از نقاط لوله کشی مانند رایزر اصلی ساختمان ما ناچار به استفاده از لوله های فلزی و فولادی هستیم. اما پوسیدگی و خوردگی, اجرای مشکل و گران قیمت و تعمیرات سخت این لوله ها در کنار طول عمر نسبتا کم, کار را کمی مشکل میکند.

با ابداع لوله های پلیمری تک لایه و پنج لایه و ورود آنها به بازار تاسیسات به خصوص در بخش آبرسانی و شوفاژ, تحول نسبتا بزرگی در این بخش رخ داد. لوله های پنج لایه با تحمل گرمای مناسب, اثرگذاری کم بر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب مصرفی, سطح داخلی سیقلی و دبی مناسب ویژگی های مناسبی برای استفاده در لوله کشی آب سرد و گرم, آب داغ شوفاژ, لوله کشی گرمایش از کف, استخر و سیستم های حرارتی و برودتی داشته و به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی استفاده از لوله های پنج لایه فراگیر شدند.

لوله سوپر پایپ یکی از برندهایی بوده که همان ابتدا ورود لوله ای پلیمری به بازار با استفاده از تکنولوژی آلمانی پا به عرصه گذاشته و بعد از گذشت نزدیک به ۳۰ سال در حال حاضر بهترین برند لوله پنج لایه در ایران محسوب میشود. در ادامه به بررسی ویژگی ها, لیست قیمت سوپرپایپ و نحوه اجرای لوله کشی سوپرپایپ میپردازیم.

شرکت سوپرپایپ اینترنشنال از رقبای  کارخانه جات تولیدی گیتی پسند اصفهان بامحصول لوله و اتصالات سوپرپایپ  که به همین دلیل با لوله سوپرپایپ معروف است در دهه ۷۰ شمسی افتتاح شد .

محصولات این شرکت به دلیل استفاده از مواد اولیه تولید خود شرکت و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته اروپایی به تدریج توانست بازار لوله و اتصالات پنج لایه را قبضه کند . لوله و اتصالات نیوپایپ به دلیل قیمت مناسب توانسته است با حفظ کیفیت و دپوی بسیار قوی اجناس و همچنین نمایندگی لوله و اتصالات نیوپایپ در سراسر کشور تقریبا نیمی بیشتر از بازار لوله و اتصالات پنج لایه را فراگرفته است .

فروش این محصولات تحت لیست قیمت سوپرپایپ بوده که این لیست قیمت لوله و اتصالات نیوپایپ همراه با قیمت و کدبندی کالا میباشد. براری خرید نیز بهتر است به نمایندگی سوپر پایپ بازار تهران یا دیگر نقاط کشور مراجعه کنید.

لوله سوپر پایپ

لیست قیمت اتصالات و لوله سوپر پایپ

لیست قیمت سوپرپایپ شامل نام کالا, کدبندی منحصر به فرد و قیمت هر قلم کالا در هر سال به صورت یکتا میباشد. این لیست دارای قیمت لوله های سوپرپایپ +۲ در سایزهای ۳۲,۲۵,۲۰,۱۶ ساخت داخل, لوله های پنج لایه ۱۱۰,۹۰,۷۵,۶۳,۵۰,۴۰ ساخت کشور آلمان و لوله های ۱۶ تا ۳۳ PEX/AL/PEX ساخت داخل, در کنار تجهیزات لوله کشی پنج لایه مانند بست و صفحه نصب های مخصوص اتصالات پنج لایه است.

اتصالات پرسی سوپرپایپ از سایز ۱۶ تا ۲۵ تقریبا همگی ایرانی بوده و بعضی از اتصالات سایز ۲۵, ۳۲و تقریبا بخش قابل توجهی از اتصالات سایز ۴۰ به بالا ساخت کشور آلمان است. دلیل این مساله نیز مصرف کم اتصالات سایز بالا و اقتصادی نبودن تولید آنها در داخل کشور است. اتصالات ساخت داخل نسبتا قیمت مناسبی داشته و اتصالات وارداتی قیمت بیشتری دارند,اما کیفیت آنها در یک حد است. به شک فابریک اتصالات سوپرپایپ دارای یک زایده پلاستکیی هستند.هر سایز از اتصالات سوپرپایپ دارای یک رنگ منحصر به فرد بوده و از سایز ۱۶ تا سایز ۳۲ به ترتیب به رنگ های قهوه ای روشن, نارنجی, قهوه ای سیر و سبز هستند.

لوله و اتصالات سوپرپایپ با توجه به کیفیت اروپایی آن, در حد استانداردهای بین المللی بوده و به همین دلیل قیمت لوله و اتصالات این برند درجه یک نسبت به سایر برندهای داخلی تا حدی بالاتر است. اما به خاطر کیفیت بالای آن, باز هم تقاضای بالایی برای خرید دارد. قیمت لوله سوپرپایپ در مقایسه با نمونه های داخلی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گران تر بوده و به دلیل کیفیت آن, کمتر سازنده و پیمانکاری میتواند به خاطر اختلاف قیمت ناچیز از کیفیت آن بگذرد.

در کنار شفافیت, لیست قیمت سوپرپایپ باعث یکسان کردن قیمت محصولات سوپرپایپ در کلیه نقاط کشور است. استراتژی فروش سوپرپایپ طوری تدوین شده که در کلیه استانها و شهرستان های کشور دارای نمایندگی های فعال بوده و این نمایندگی ها ناچار به فروش طبق لیست قیمت سوپرپایپ هستند.

لیست قیمت پوش فیت پلیران

ویژگی های لوله سوپرپایپ

  1. مقاومت فشاری بالا: لوله سوپرپایپ به دلیل استفاده از مواد فلزی با کیفیت بالا، مقاومت فشاری بالایی دارد و قادر است با فشارهای بالا مقابله کند.
  2. مقاومت در برابر حرارت: لوله سوپرپایپ می‌تواند در دماهای بالا و پایین استفاده شود و مقاومت حرارتی بالایی دارد. این ویژگی آن را مناسب برای صنایعی که با دماهای متغیر سروکار دارند، می‌سازد.
  3. مقاومت در برابر خوردگی: لوله سوپرپایپ دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی است. این ویژگی آن را برای استفاده در محیط‌های شیمیایی و خورنده مناسب می‌سازد.
  4. دقت ابعادی: لوله سوپرپایپ دارای دقت بالایی در ابعاد است. این به معنی عدم وجود خطاها و انحرافات زیاد در ابعاد لوله است.
  5. طول بلند: لوله سوپرپایپ در طول‌های بلند تولید می‌شود. این ویژگی آن را برای کاهش تعداد اتصالات و راه‌اندازی آسان‌تر در سیستم‌های لوله‌کشی مناسب می‌سازد.
  6. قابلیت اتصال: لوله سوپرپایپ با اتصالات مختلفی مانند جوش، مفصل، پیچ و مهره و سایر اتصالات قابل استفاده است.

لوله سوپرپایپ (SuperPipes) در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، صنعت آب و فاضلاب، ساختمانی و صنایع دیگر استفاده می‌شود. با توجه به ویژگی‌های برتر و قابلیت انتقال سیالات در فشارها و دماهای مختلف، این لوله‌ها به عنوان یک گزینه پرکاربرد در صنایع مختلف محسوب می‌شوند.

لیست قیمت پارس پلاست

نمایندگی سوپرپایپ تهران

فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار نمایندگی سوپرپایپ در بازار تهران با ارایه بیشترین تخفیف های درصد لیست قیمت سوپرپایپ به فروشگاه های همکار, سازندگان و مجریان تاسیساتی میباشد. در کنار فروش با قیمت های فوق العاده شما میتوانید در صورت نیاز به سایز برندها و اقلام تاسیسات و لوله اتصالات لیست اقلام خود را برای ما از شبکه های اجتماعی ارسال کرده تا در اسرع وقت نسبت به استعلام قیمت و صدور پیش فاکتور اقدام کنیم.

  • تخصیص بیشترین درصد تخفیف طبق لیست قیمت سوپرپایپ
  • صدور پیش فاکتور فوری و ایحاد امکان مقایسه
  • امکان صدور فاکتور رسمی
  • ارسال سریع لوله و اتصالات سوپرپایپ
  • تضمین اصالت کالا و گارانتی قیمت
  • امکان ارسال دیگر انواع ملزومات تاسیسات,لوله و اتصالات همراه با لوازم سوپرپایپ
  • دپوی جنس کلیه اقلام نیوپایپ در انبار مرکزی
  • ارایه مشاوره های تکنیکی و مقایسه های قیمتی بین برندهای و لوله های مختلف
  • ارسال به تهران و سایر شهرهای کشور
  • امکان حضور فیزیکی یا خرید تلفنی

ویژگی های لوله کشی سوپرپایپ

  • طول عمر بالا و مقاومت در برابر پوسیدگی و واکنش با مواد شیمیایی
  • عدم رسوب گرفتگی لوله های آب و شوفاژ
  • وزن سبک و اجرای آسان
  • قیمت مناسب نسبت به لوله های فلزی
  • بهداشتی بودن آب مصرفی
  • عدم نفوذ اکسیژن و گازهای دیگر
  • عدم افت فشار فاحش
  • ضریب انتقال حرارتی متعادل
  • تحمل فشار و درجه حرارت مناسب
  • انبساط طولی ناچیز در درجات بالا
  • انعطاف پذیری در برابر ضربات فیزیکی
  • عدم نیاز به زانو در هنگام تغییر مسیر لوله کشی
  • پرت لوله کم هنگام اجرای لوله کشی
  • محل مشخص برای فک پرس
  • سهولت نصب و پرس لوله اتصالات

خرید لوله مانیسمان

کاربردهای لوله اتصالات سوپرپایپ

لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی

لوله کشی شوفاژ و موتورخانه

لوله کشی پکیج و رادیاتور

لوله کشی استخر

انتقال آب و مواد شیمیایی در صنایع داروسازی, لبنیات, موادغذایی و صنایع نفت و گاز

لوله کشی سیستم گرمایش از کف

لوله کشی سیستم های حرارتی- برودتی مختلف مانند داکت اسپلیت و هواساز

محصولات سوپرپایپ

لوله کشی سوپرپایپ یا به طور کلی لوله کشی پنج لایه در حال حاضر با دو نوع اتصالات پرسی و کوپلی انجام میشود که نوع پرسی آن معمولا برای ساختمان و پروژه های بزرگ و نوع کوپلی آن برای کارهای تعمیراتی و کوچکتر استفاده میشود که دلیل آن نیز قیمت نسبتا بالاتر اتصالات کوپلی است.

لوله و اتصالات سوپرپایپ حاوی دو مدل لوله سوپرپایپ+۲ و لوله پکس آل پکس است, که هر ۲ مدل لوله سطح کیفی بالایی دارند. برای برخی موارد مانند سیستم آبرسانی مصرفی و شوفاژ, لوله های سوپرپایپ+۲ مناسب تر بوده و برای سیستم گرمایش از کف لوله های پکس بهتر قلمداد میشوند. لوله سوپرپایپ از سایز ۱۶ سایز ۳۲ تولید داخل و لوله های از سایز ۴۰ تا ۱۱۰ ساخت کشور آلمان هستند.

اتصالات سوپرپایپ شامل زانو پرسی مساوی از سایز ۱۶ تا ۳۲ کلاسیک و سوپرپایپ+۲ , بوشن پرسی مساوی, سه راهی پرسی , زانوی دیواری توکار, زانو صفحه دار روکار, مهره ماسوره پرسی, رابط مغزی دار پرسی, رابط توپیچ پرسی, تبدیل پرسی ,چپقی پرسی, زانو مغزی پرسی, رابط پرسی مهره دار, رابط فلنجی, درپوش یا کپ پرسی, زانو سه راهی پرسی(سه راهی ۹۰ پرسی), سه راهی ناف دنده ۱۸۰ درجه پرسی, سه راهی تبدیل پرسی در ابعاد متنوع, بوشن شیفت پرسی, زانو ۴۵ درجه پرسی, چپقی برنجی, درپوش برنجی توپیچ و روپیچ, کلکتور ۲ انشعابی تا ۱۰ انشعابی در اندازه های متفاوت,کلکتور ترموستاتیک,کلکتور با دبی سنج, مغزی برنجی بلند و کوتاه, مهره ماسوره برنجی, ترموستات و پایه ترمستات, شیر کلکتوری, شیر برقی و سرشیر برقی, کنترلر ویژه, ترمینال کنترل, افزودنی بتون, بست ریلی گرمایش از کف, بست خاردار,بست عایق, جعبه کلکتور, درب جعبه کلکتور, چسب دوطرفه,رله پمپ گرمایش از کف, شیرتوپی, عایق کناری, شیر سوپروالو, رابط سوپروالو ,بست U کلکتور,مانومتر سوپرپایپ, بست پلاستیکی روکار ۱۶ تا ۳۲, پایه دوبل سوپروالو, درپوش پلاستیکی تست آبی و قرمز, صفحه درای وال, مجموعه دورپوش دوبل سوپروالو در رنگ بندی مختلف, حلقه فک مدولار, پرس دستی,لوله خم کن, پک ابزار, فنر از سایز ۱۶ تا ۳۲, قیچی لوله بر در سایز کوچک و بزرگ, توپی پرس دستی, فک پرس, کالیبراتور, دستگاه پرس برقی شارژی, دستگاه پرس هیدرولیک و بست های سیستم نصب سوپرفیکس از محصولات اتصالات و لوله سوپر پایپ هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *