بهترین مارک لوله و اتصالات

آشنایی با بهترین مارک لوله و اتصالات از آن جهت حایز اهیمت است که اجرای تاسیساتی لوله کشی ساختمان شامل دو بخش اصلی تهیه و به کارگیری لوازم مناسب لوله کشی همراه با بهترین اجرای تاسیسات و لوله کشی ساختمان است. این دو قسمت میتوانند در کنار هم مکمل یک سیستم تاسیسات لوله کشی کم نقص باشند. در صورت تهیه بهترین مارک لوله و اتصالات و اجرای ضعیف یا برعکس میتوان گفت که هیچ تضمینی برای پایداری و عمر طولانی و بی دردسر استفاده از تاسیسات لوله کشی ساختمان وجود ندارد. قیمت لوله کشی ساختمان نیز برآیندی از این دو بخش است.

بهترین مارک لوله و اتصالات

“بهترین مارک لوله و اتصالات “

برای آشنایی با بهترین برند لوله و اتصالات بهتر است, انواع لوله های مختلف و کاربردهای آنها را تا حدی بشناسیم و هر دسته را جداگانه مقایسه کنیم. در بحث لوله کشی آب به طور عمده ۲ دسته لوله های فلزی و لوله های پلیمری وجود دارد. لوله های فلزی مناسب برای آب لوله اتصالات گالوانیزه بوده و لوله های پلیمری شامل لوله های پلیمری تک لایه , سه لایه فویل دار, پنج لایه و تک لایه پکس میباشند. لوله های آب پلیمری را میتوان برای اجرای لوله کشی شوفاژ نیز مناسب دانست.

در بخش فاضلاب ساختمان لوله های چدنی, پی وی سی یا پلیکا, پوش فیت و پلی اتیلن فاضلابی استفاده میشوند که البته استفاده از لوله اتصالات چدنی در ساختمان در حال حاضر منسوخ شده است.

آذین لوله, نیوپایپ, سوپرپایپ, یزدبسپار برای لوله کشی آب و شوفاژ , نیوفلکس, سوپردرین و پلی ران در بین لوله های پوش فیت فاضلابی, پارس پلاست, یاس سمنان, پلیمر گلپایگان در بین لوله های پلیکا , لوله مانیسمان اهواز و درزدار سپاهان و سپنتا برای لوله کشی گاز , آتش نشانی و موتورخانه از بهترین برندهای داخلی بوده و هیچ مارک لوله خارجی با این رنج قیمتی نیز کیفیت انواع لوله اتصالات ایرانی را ندارند.

بهترین لوله آب برای ساختمان

همانطور که میدانید لوله های گالوانیزه برای اجرای لوله کشی اصلی آب ساختمان و لوله های پلیمری تک لایه و پنج لایه برای  لوله کشی آب داخل واحد آپارتمان یا ساختمان های ویلایی و کنتور جدا بهترین لوله اتصالات محسوب میشوند. در رایزر اصلی ساختمان به دلیل قطر نسبتا کم لوله های پلیمری و البته قیمت جهشی این لوله های نسبتا جدید, لوله کشی بالاتر از سایز ۲ اینچ با استفاده از لوله های گالوانیزه انجام میشود. اما در ساختمان های کوچکتر که لوله های پلیمری توان آبرسانی به اندازه کافی را دارند, استفاده از لوله های پلاستیکی و پنج لایه بهتر است.

در بین لوله های گالوانیزه بهترین برند لوله گالوانیزه ساوه و سپنتا هستند.در برخی مواقع بهترین لوله آب برای ساختمان لوله های فلزی و در داخل آپارتمانها لوله های پنج لایه هستند. در ادامه به بررسی بهترین مارک لوله سفید میپردازیم.

بهترین مارک لوله سفید

لوله های سفید تک لایه پلی پروپیلن یا PPRC در سال های اخیر عمده بازار لوله کشی ساختمانی اعم از لوله کشی آب سرد و گرم و پکیج دارند. هرچند که بسیاری از مجریان عدم مقاومت کافی این نوع لوله کشی در ساختمان در برابر گرما را یک ایراد مهم به حساب می آورند, اما قیمت مناسب, حمل و نقل ارزان, اجرای راحت باعث شده که این لوله های پلاستیکی سفید(سبز) در ایران پرطرفدارترین متریال برای لوله کشی محسوب شده و حتی در صنایعی مانند لوله کشی آزمایشگاهی و خطوط انتقال اسید هم مصرف میشوند.

طول عمر این لوله ها بالا بوده و در صورت عایق کاری در برابر سرما نیز مقاوم هستند. اجرای این نوع لوله کشی نسبت به لوله کشی فلزی آلودگی کمتری داشته و سرعت اجرای بالایی دارند و این خصوصیات باعث شده که اجرای این لوله کشی هم برای مجری و هم برای کارفرما به صرفه باشد. کیفیت این لوله ها برای لوله کشی و نصب شیرالات بسیار  مناسب است.

لوله های پنج لایه به عنوان رقیب اصلی لوله های تک لایه جزو لوله های پلیمری محسوب شده که طرفداران خاص خود را داشته و به علت قیمت بالاتر مصرف کمتری نسبت به لوله های تک لایه دارند.

لوله آذین

آذین لوله سپاهان از زیر مجموعه های شرکت گیتی پسند اصفهان , یک کارخانه لوله و اتصالات پلیمری بوده که با توجه به کیفیت مناسب و قیمت منطقی آن در ۲۰ سال اخیر توانسته به یکی از برندهای مهم در صنعت تاسیسات لوله کشی ساختمان بدل شود . تولیدات کامل این برند با توجه به تنوع سایز از ۲۰ میلی متر تا ۱۱۰ میلی متر و گستردگی اتصالات مربوطه و همچنین بازاریابی و پخش مناسب این برند را به یک غول در صنعت لوله های پلیمری تبدیل کرده است. کاربرد آن در لوله کشی پکیج و شوفاژ روکار و توکار بوده و اجرا و تعمیرات و حمل نقل آسان این نوع لوله ها باعث تمایل به استفاده از این لوله ها شده است.

البته شرکت گیتی پسند که شرکت مادر آذین لوله سپاهان میباشد , تولیدات دیگری هم دارد که از جمله میتوان , به لوله پنج لایه نیوپایپ و پوش فیت نیوفلکس اشاره کرد , که بخاطر معروفیت برند نیوپایپ به لوله های پنج لایه نیوپایپ یا سوپرپایپ نیز اطلاق میشود.

یزد بسپار

لوله سفید یزد بسپار نیز یکی از برندهای اصلی تولید کننده لوله تک لایه است, که البته با توسعه ای که داشته در بخش تولید لوله های پنج لایه و پوش فیت نیز فعال میباشد اما شهرت آن به دلیل کیفیت بالای لوله اتصالات پلی پروپلین میباشد. قیمت لوله یزد نسبت به آذین لوله در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد گران تر است.

نیک بسپار, فرشید, بیست بسپار, سپاهان, سپهر, البرز, آسیا و متین پایپ از دیگر تولیدکنندگان فعال در این زمینه هستند.

بهترین مارک لوله پنج لایه

لوله سوپرپایپ یکی دیگر از برندهای مطرح در بین لوله و اتصالات پنج لایه است که توسط شرکت سوپرپایپ اینترنشنال قشم تولید شده و لوله های پنج لایه آن زردرنگ میباشند . قیمت لوله های سوپرپایپ نسبت به لوله های نیوپایپ نسبتا گران تر بوده و فروش آن کمتر میباشد . مجریان و کارفرمایان بسیاری سوپرپایپ را بهترین برند لوله پنج لایه میدانند, اما قیمت نسبتا بالاتر این لوله اتصالات و همچنین عدم دسترسی آن موجب کاهش فروش آن نسبت به نیوپایپ است.

این لوله ها به اندازه ای کیفیت دارند که برای اجرای سیستم گرمایش از کف نیز بسیار مناسب هستند.

نیوپایپ

لوله اتصالات پنج لایه نیوپایپ از زیر مجموعه کارخانجات گیتی پسند اصفهان را میتوان یک سطح کیفی بالاتر از لوله های آذین دانست که البته نوع اجرای لوله کشی پنج لایه به دلیل شرایط و ویژگیهای خاص متفاوت و گران قیمت تر میباشند. اگر برند لوله آذین در بین لوله های تک لایه بیشترین فروش را دارد, نیوپایپ نیز لیدر بازار لوله اتصالات پنج لایه محسوب شده و بهترین مارک لوله و اتصالات پنج لایه محسوب میشود. جهت خرید اینترنتی لوله نیوپایپ به سایت فروشگاه حسین پور نمایندگی نیوپایپ مراجعه کنید.

دستمزد و نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان پنج لایه نسبت به تک لایه بیشتر است, ضمن اینکه اجرای لوله کشی گالوانیزه اجرت بیشتری دارد.

ایزی پایپ, ایزوپایپ, بهتراشان, پایپکس, آرین پایپ, نونام پایپ, یونیک پایپ و ایران رادیاتور از بهترین مارک لوله و اتصالات پنج لایه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *