آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید

در این مقاله به آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید یا لوله های پلی پروپلین میپردازیم. این لوله های پلیمری از مواد PP درست میشوند و در لوله کشی آب و پکیج و شوفاژ در ساختمان کاربرد داشته البته کاربردهای دیگر هم در صنایع دیگر مانند آزمایشگاهها و نصب پمپ ها دارند.

به طور کلی لوله کشی ساختمان با لوله سفید در حال حاضر یکی از انواع لوله کشی ساختمان با قیمت مناسب بوده و به همین دلیل و البته اجرا و تعمیرات آسان رواج بسیار زیادی پیدا کرده است.

نحوه آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید

همانظوز که میدانید بهترین روش برای آموزش کارهای فنی آموزش عملی میباشد اما به دلیل اینکه بایستی یک پیش زمینه تیوری داشته باشید بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید . مهمترین ابزاری که برای اجرای لوله کشی ساختمان با لوله سفید مورد نیاز است , اتوی لوله کشی میباشد.

بعد از نصب دستگاه جوش روی پایه، اول قالب متناسب با قطر لوله مربوطه را تمیز کرده و سپس روی راکت اتو لوله نصب کنید. به صورتی که تماس کاملی بین المنت اتو ولقمه حاصل شود.

ابتدا دستگاه اتو لوله کشی به روشن کرده، سپس یک سر لوله را با سر لوله یا هر نوع اتصالی که می خواهد به لوله متصل شود را دقیقا بر روی محل تعیین شده قرار داده و بر روی دستگاه اتو قرار می دهیم وقتی مطمین شدید که در هم فرو می روند بعد از سرد شدن کار به اتمام می رسد , و دو مورد متصل شده از همدیگر جدا نخواهند شد.

آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید

اتو لوله کشی

اصولا اتو لوله کشی به ۲ دسته اتوهای لوله کشی حرفه ای و اتو لوله کشی معمولی تقسیم بندی میشوند . اتوهای لوله کشی  حرفه ای اتوهایی هستند که عمر زیادی داشته و بر اثر کارکرد طولانی و روشن بودن به آسانی خراب نمیشوند و شما میتوانید به سهولت برای لوله کشی در مدت زیاد از آنها استفاده کنید . این نوع اتوها معمولا دارای ۲ رنج حرارتی داشته و به اتوی لوله کشی ۲ المنته یا دو ترموستات معروف میباشند . برای اندازه های کوچک از المنت اول و برای سایزهای بزرگتر از هر دو المنت استفاده میشود .

یک نوع دیگر از اتوها نیز که به وفور در بازار یافت میشوند انواع چینی اتو لوله کشی هستند و البته نحوه لوله کشی با اتو در هیچ یک تفاوتی نداشته اما ممکن است بر اثر کار مداوم ترموستات آنها عمل نکرده و المنت آنها پس از یک ساعت سوخته یا حتی خراب شوند .

البته در صورتیکه المنت مشابه یدکی آنها را بتوانید یافت کنید میتوانید با تعویض آن نسبت به تعمیر اتو لوله کشی اقدام نمایید . به هر صورت ما به شما توصیه میکنیم که برای خرید اتو لوله کشی از دستگاههای با کیفیت تهیه کنید .

تنظیم درجه حرارت اتو لوله کشی

در آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید تایم استفاده از دستگاه را مدیریت کنید تا المنت و ترموستات دستگاه شما خراب نشوند . متصل بودن دایم به برق  بیش از چندین ساعت بخصوص اتوهای لوله کشی چینی عمر دستگاه شما را کم میکند .

درجه حرارت اتو لوله کشی چیزی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه میباشد که بهترین درجه حرارت دمای ۲۵۰ درجه میباشد . هرچقدر سایز و قطر لوله ها بیشتر شود مدت زمان و درجه حرارت بیشتر میشود.

زمانی بین ۴ تا ۱۰ ثانیه لازم است تا سطح  لوله و اتصالات به اندازه کافی ذوب شده و لوله و اتصال آماده جوش شوند. برای لوله های با سایز کم زمان کمتری لازم است و اگر بیشتر نگهدارید باعث میشود که اتصال و لوله آسیب ببینند.

تایم نگهداری اتصالات در اتوهای مختلف ممکن است متفاوت باشد برای همین میتوانید ابتدا امتحان کرده و بعداز اینکه زمان دقیق اتوی خود را پیدا کردید اقدام به جوش لوله نمایید.

زمان داغ کردن لوله و اتصالات از زمانیکه لوله و اتصال در داخل لقمه وارد می شود ، شروع میشود. پس از گرم شدن لوله و اتصال ، آنها را فورا از دستگاه خارج نموده و بدون هبچ گردشی بلافاصله به یکدیگر متصل و دست های خود را به مدت لازم جهت جوش خوردن ثابت نگه دارید توجه کنید ,که در هنگام لوله کشی ، لوله را بیشتر از قسمت نشان زده شده به داخل اتصال فشار ندهید ، در غیر این صورت قطر داخل لوله کم شده و در صورت فشار بیش از حد لوله مسدود میشود .

نحوه اتصال لوله های پلاستیکی

لوله را صاف و بدون هیچ خلل و فرجی با قیچی لوله کشی به اندازه کافی برش داده با توجه به الگویی که روی لوله و اتصال است و بخاطر تنظیم تراز بودن وشاقول بودن لوله کشی داخل قالبها قرار داده و اتو میکنید.

عمق جوشکاری را در انتهای لوله به وسیله مداد وشابلون معین کنید.

بعد از اجرای لوله کشی حتما لوله ها را تست کرده تا اطمینان حاصل کنید , که جوشکاری به خوبی صورت گرفته و زواید جوش در ناحیه داخلی لوله جمع نشده است، چرا که زواید اضافی سرد شده علاوه بر تنگ کردن مسیر جریان آب، موجب انسداد لوله کشی در محل می گردد.

سعی نمایید از اتصالات ولوله های بایک مارک معروف یکدست و به شکل تمیز استفاده کنید. از اتصال لوله های سفید با سبز اجتناب کنید چراکه لوله های سبز بدلیل اینکه مدت خیلی زیادی است از زمان تولیدشان گذشته و همخوانی پلیمری مناسبی با لوله های سفید ندارند پس از چندی از محل اتصال دچار ترک میشوند.

اتو و قیچی با قالبها یا لقمه های مربوط دو جز اصلی لوله کشی با لوله های پلی پروپیلن تک لایه میباشند.

لوله های سفید یا سبز  تک لایه در قطرهای ۲۰ , ۲۵ ,۳۲ ,۴۰ , ۵۰ , ۶۳ ,۷۵ , ۹۰, ۱۱۰ و به طول ۴ متر تولید و به فروش میرسند. البته شما به غیر از آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید به آموزش در مورد نحوه سایزبندی و انشعاب گیری این لوله ها نیز برای اجرای لوله کشی آب و شوفاژ نیاز دارید.

به غیر از نحوه اتصال, انتخاب سایز مناسب, مسیر مناسب و انشعاب های صحیح در لوله کشی پکیج در بخش آب و رادیاتور شوفاژ اهمیت بالایی داشته و لازم است برای اجرای لوله کشی ساختمان با لوله سفید به این پارامترها نیز دقت شود. در کنار این موارد فواصل لوله کشی برای نصب شیرآلات بهداشتی و رادیاتور به صورت استاندارد بوده و از نکات حایز اهمیت است. توجه به سایر انواع لوله کشی ساختمان مانند لوله کشی فاضلاب و گاز میتواند شما را در اجرای بهتری لوله کشی ساختمان با لوله پلاستیکی یاری کند.

برای آشنایی با قیمت لوله کشی ساخمان روی لینک کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *